Subject: Teavitus - TARA näidisklient ja makettrakendus
From: "Teavitused" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Tue, 20 Feb 2024 15:27:03 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Hea koostööpartner!

Anname teada, et oleme TARA teenusega liidestumise abistamiseks uuendanud 
TARA näidiskliendi paigaldusi ja avalikustanud TARA makettrakenduse.

TARA näidiskliendist on demonstreerimise ja testimise eesmärgil avalikult 
kättesaadavad kaks paigaldust, täpsemalt kirjeldatud 
<https://e-gov.github.io/TARA-Doku/Demo> 
https://e-gov.github.io/TARA-Doku/Demo lehel. Need paigaldused on 
integreeritud TARA teenuse testkeskkonnaga ( <http://tara-test.ria.ee/> 
tara-test.ria.ee). Uued TARA näidiskliendid asendavad varasemalt kasutusel 
olnud näidisrakendused  <https://e-gov.github.io/TARA-Doku/Naited> 
https://e-gov.github.io/TARA-Doku/Naited, mida enam RIA poolt ei 
ajakohastata.

TARA teenusega integratsiooni arendamise ja testimise hõlbustamiseks on 
saadaval ka TARA makettrakendus, täpsemalt kirjeldatud 
<https://github.com/e-gov/TARA-Mock> https://github.com/e-gov/TARA-Mock 
lehel. TARA makett serveerib TARA protokolliga teenust klientrakendustele. 
Erinevalt TARA teenuse testkeskkonnast ( <http://tara-test.ria.ee/> 
tara-test.ria.ee) saab maketti kasutada ilma RIA-le liitumistaotlust 
esitamata ja ka internetiühenduse puudumisel või suletud võrkudes. Makett 
võimaldab pakkuda testimiseks sobivaid andmeid arendus- ja 
testkeskkondadele. Makett võimaldab testimiseks tagastada suvalisi 
kasutajaandmeid klientrakendusele ja seda võib kasutada automaattestidega ja 
ka koormustestimise stsenaariumites.

Enne infosüsteemi toodangukeskkonna liidestamist TARA toodangukeskkonnaga 
(tara.ria.ee <http://tara.ria.ee/> ) peab vähemalt üks infosüsteemi keskkond 
olema liidestatud TARA testkeskkonnaga (tara-test.ria.ee 
<http://tara-test.ria.ee/> ) ja liidestus peab olema testitud kasutades TARA 
testkeskkonda. Peamised testistenaariumid on leitavad 
<https://e-gov.github.io/TARA-Doku/Testing> 
https://e-gov.github.io/TARA-Doku/Testing lehelt. Enne TARA testkeskkonnaga 
liidestumist võib kasutusele võtta ka maketi ja liidestust testida vastu 
maketti. Makett tagastab TARA protokolli kohaseid vastuseid, kuid kõik 
valideerimised TARA maketis ei ole hetkel sama ranged nagu TARA 
testkeskkonnas.

Tagasiside ja küsimuste korral võtke meiega ühendust aadressil 
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

 <mailto:[email-masked]> Kasutajatugi

e-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

telefon: 666 8888

Riigi Infosüsteemi Amet